Wspomóż tramwaj fro

Olsztyn, …….2009 r.

Pan
Piotr Grzymowicz
Prezydent Miasta Olsztyn
Pl. Jana Pawła II 1
10-101 Olsztyn

Dotyczy: Konsultacje społeczne w sprawie realizacji projektu indywidualnego pt. „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie”

Szanowny Panie Prezydencie,

Ja niżej podpisany …………… jako mieszkaniec/mieszkanka Olsztyna w odpowiedzi na ogłoszenie o konsultacjach społecznych zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miasta Olsztyn pragnę wyrazić swoją opinię dotyczącą realizacji projektu indywidualnego w ramach Działania III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 pt. „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie”.
Uważam, że trasa przygotowana przez Stowarzyszenie Forum Rozwoju Olsztyna zapewnia w wielu aspektach rozwiązania korzystniejsze dla mieszkańców Olsztyna w porównaniu do wariantów przebiegu linii opracowanych przez firmę IMS.
Do głównych zalet proponowanej przez nich trasy należą:
– połączenie głównych miejsc docelowych pasażerów komunikacji miejskiej w linii prostej i bez odgałęzień (Pieczewo, Jaroty, Os. Generałów – sypialnie miasta Olsztyn, Kortowo I i II – uczenia wyższa, Stare Miasto, Centrum Miasta, Dworzec Główny).
– krótki czas przemieszczania się między ww. punktami, cała trasa Pieczewo – Dworzec Główny – mniej niż 20 minut
– wysoka prędkość średnia na trasie Jaroty – Dworzec na poziomie ok. 29 km/h,
– racjonalna ilość przystanków, pozwalająca na …
– możliwość zapewnienia stałej częstotliwości kursowania na poziomie 5 minut przy wykorzystaniu 8 składów (możliwość rezygnacji z zakupu części składów i przeznaczenie tych środków na inne cele, np. punkty Parkuj i Jedź, ścieżka rowerowa i trakt pieszy z Jarot na Kortowo),
– brak konieczności przesiadek na trasie Jaroty – Kortowo i Kortowo – Stare Miasto w odróżnieniu od rozwiązania firmy IMS,
– przejęcie głównych potoków pasażerów co pozwoli na obniżenie obciążenia głównych dróg wyjazdowych z sypialni (Sikorskiego, Krasickiego) dla transportu publicznego i samochodowego,
– budowa w przyszłości drugiej linii z Zatorza, przez Dworzec Główny w kierunku Nagórek,
– możliwość rozbudowy sieci w przyszłości – przedłużenie linii w kierunku nowego Osiedla na Pieczewie, przedłużenie w kierunku dzielnicy Przemysłowej.
W związku z powyższym zwracam się z uprzejmą prośbą do Pana Prezydenta o rozpatrzenie trasy FRO jako jednego z możliwych do realizacji wariantów w Studium Wykonalności dla projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportowego zbiorowego w Olsztynie”.

Z wyrazami szacunku