Marketing

Kajak Miejski powinien wykorzystywać nowoczesne technologie: od nadajnika GPS i możliwości zamawiania zdjęć robionych np. z mostu (więcej zobacz w: Innowacyjności). Oczywistym zatem jest że sama reklama kajaka miejskiego powinna bazować na Internecie, a w szczególności portalach społecznościowych. Można sobie wyobrazić sytuację, w której płynący kajakiem turysta najpierw zamawia zdjęcie gdy podpływa do mostu, później te zdjęcie dostaje na komórkę lub inne urządzenie mobilne, po czym akceptuje dodanie zdjęcia na swój profil na Facebooku, Twiterze czy Naszej Klasie. Wkrótce jego znajomi dowiadują się że „ta fajna fotka” pochodzi z Miasta O!grodu z natury, w którym ich znajomy pływa kajakiem. W turystyce nie ma nic lepszego od rekomendacji znajomych, a przy okazji wykorzystałoby się fakt, że ludzie lubią się chwalić (w serwisach społecznościowych) zdjęciami z wakacji.

Poza akcją on-line, powinno wykorzystać się wiele innych możliwości, w tym całkiem niedrogich. Z pewnością mieszkańcy Olsztyna mogą mieć wiele pomysłów – zapraszamy do ich przesyłania. Najfajniejsze będziemy publikować. To co nam przychodzi do głowy to m.in.:

Warszawa: Już za 3h w kajaku. Bilbordy na dworcach i w okolicach Łomianek przy E7.

Dworce kolejowe w różnych miastach: Turyści z kajakami na których widnieje napis Kajak Miejski – Olsztyn

Trasy o dużym natężeniu ruchu turystycznego: na stopa z tabliczką Olsztyn i z kajakiem na biodrach.

W zatłoczonych miejscach gdzie kierowcy stoją w korkach: bilbordy: A w Olsztynie ruch jest płynny. Sieć szlaków kajakowych na terenie miasta.

Bilbordy: Spływaj! …po Olsztynie. Sieć szlaków kajakowych na terenie miasta.