Oblepiony reklamami „Okrąglak” wygrał konkurs „Miastoszpeciciel„! Konkurs został zorganizowany przez stowarzyszenie „Miasto Moje, a w Nim”, zaś jego celem było wyłonienie najbardziej szpecącego otoczenie nośnika reklamowego.
Konkurs podzielony był na dwa etapy. Podczas pierwszego, każdy chętny mógł przesłać na adres mejlowy stowarzyszenia zdjęcie reklamy. Zdjęcia były umieszczane na stronie konkursu na Facebook’u. Do II etapu konkursu przeszło 10 najczęściej „lajkowanych” fotografii. To właśnie z nich, jury wybrało tę, która przedstawia najbardziej szpecący okolicę nośnik reklamowy.
Należy zaznaczyć, że zdjęcie przesłane przez Krzysztofa Suchowieckiego z Forum Rozwoju Olsztyna (zdjęcie było po raz pierwszy opublikowane na blogu „Olsztyn Okiem Ekonomisty„) nie miało sobie równych. Polubiło je ponad 250 osób, dzięki czemu w I etapie zostawiło konkurencję w tyle. Jury również nie miało wątpliwości, że nagroda powinna powędrować do Olsztyna. Swoją decyzję uzasadniło w następujący sposób:
Nagrodę przyznano za kumulację wszystkich możliwych problemów związanych z obecnością reklam w mieście, na które składają się choćby agresywność przekazu, drastyczne ingerowanie w przestrzeń publiczną, zatracanie bryły budynku oraz obojętność władz na wizualny chaos. Olsztyński Miastoszpecieciel razi tym bardziej, że znajduje się w centralnym punkcie miasta, tuż obok ratusza
W skład jury wchodzili:
- Piotr Sarzyński, dziennikarz związany z „Polityką”, autor książki „Wrzask w przestrzeni, Dlaczego w Polsce jest tak brzydko?”
- Bogna Świątkowska, promotorka kultury, dziennikarka, prezeska fundacji Bęc Zmiana
- Grzegorz Buczek, architekt, urbanista, działacz samorządowy, członek zarządu Towarzystwa Urbanistów Polskich
- Aleksandra Stępień, prezeska stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim
W najbliższych dniach organizatorzy konkursu będą próbowali wręczyć nagrodę właścicielowi „Okrąglaka”. Planowana jest również debata dotycząca reklam w Olsztynie i ich wpływu na wygląd przestrzeni miejskiej.